انواع بک لینک

چند نوع بک لینک وجود دارد

لینکهای طبیعی(Natural links) : شما بدون انجام کار خاصی این لینکها را به دست می آورید. مثلا دستور پخت خوراکی را منتشر می کند و فردی آن را در سایت یا شبکه اجتماعی خود به اشتراک می گذارد.

لینک های دست ساز

(Manually built links) : از طریق فعالیت های های حساب شده لینک سازی بدست می آید. مثلا از یک اینفلوئنسر می خواهید که لینک شما را به اشتراک بگذارد.

لینک هایی که خودتان ایجاد می کنید

 (Self-created links) : مثل اضافه کردن لینک از طریق دایرکتوری ها ، وبلاگ ها، فروم ها و … به واسطه . anchor text  (انکر تکست یک متن قابل مشاهده و قابل کلیک در یک لینک است. معمولا آبی رنگ و زیر آن خط کشیده شده است.)

این نوع لینک سازی خیلی به black hat seo (سئو کلاه سیاه) نزدیک است و در ایجاد این لینکها باید خیلی محتاط باشید.

باید این نکته را در نظر داشته باشید که لینک از هر سایتی مفید نیست و برخی سایتها می توانند باعث کاهش اعتبار سایت شما شوند .

لینک سازی در وبلاگ

لینک‌ها را بهبود ببخشید

یکی از قوی‌ترین استراتژی‌ها برای گرفتن رتبه‌های برتر گوگل، لینک‌هایی است که به مقالات شما منجر می‌شود.

در زیر به چند نکته برای بهبود لینک‌ها اشاره خواهیم کرد:

محتویات خود را به دیگران تبلیغ کنید :

بهترین راه برای بالا بردن رتبه مقاله در موتورهای جستجو، گرفتن لینک از سایت‌های دیگر به مقاله شماست.

به هر میزان که  از منابع دیگر  اینترنت به مقاله شما لینک شده باشد

مقاله شما در جایگاه اول جستجوهای گوگل بی‌رقیب‌تر خواهد بود.

ارتقاء سئو با لینک سازی در لینکدین

به نظر من بهترین راه  گسترش محتویات خود در سطح وب است.برای این کار شما در مقالات  لینک سایت‌های مرتبط با محتویات خود قرار دهید.می‌توانید به‌عنوان منبع آن‌ها را داخل متن مقاله معرفی کنید.

انجام این کار روابط شمارا با مدیر سایت‌های پیوند داده‌شده بهبود می‌بخشد.و این خود باعث ایجاد لینک‌های طبیعی به مقالات شما توسط آن‌ها می‌شود.

سایت Red Web Design نیز این نوع تبادل لینک را به عنوان سومین گزینه معرفی کرده است.

ایندکس شدن بک لینک ها

لینک‌های خراب را درست کنید:

درحالی‌که استفاده از پیوندها می‌تواند بانی افزایش رتبه سایت باشد،  لینک‌های خراب دقیقاً برعکس عمل کرده و باعث کاهش رتبه سایت می‌شوند.

اگر در مقاله از لینک استفاده می‌کنید باید آن را بررسی کنید.اگر کاربر بروی لینکی خراب که صفحه مقصد آن وجود ندارد کلیک کند از ادامه خواندن مقاله منصرف می‌شود.

اگر شما لینک‌های خراب مقالات گذشته خود را نیز ویرایش کنید باعث به‌روزرسانی مقالات و بهبود رتبه آن‌ها خواهید شد.

لینک‌های الحاقی(Anchor text) را بهبود بدهید:

هر لینک قابل کلیک چیزی برای گفتن دارد.در لینک‌های داخلی به‌

راحتی می‌توانید از کلمات کلیدی استفاده کنید.به‌جای نوشتن کلماتی

چون “اینجا را کلیک کنید”، “ادامه مقاله در ” و “خواندن مقاله‌ای دیگر “، می‌توانید نام کامل مقاله که به آن لینک داده می‌شود را بنویسید.

در ادامه با بی مگ همراه باشید