نمایشگاه تجهیزات ورزشی، به نام تولید داخلی به کام شرکت خارجی



شانزدهمن نمایشگاه بین المللی ورزش و تجهیزات ورزشی از روز دوشنبه گذشته در محل مصلای بزرگ امام خمینی(ره) در تهران افتتاح شد. «مسعود سلطانی فر» وزیر ورزش و جوانان خود را برای افتتاح این نمایشگاه ورزشی به محل مصلا رساند و در سخنان خود البته از حضور پررنگ برندهای خارجی گلایه کرد و گفت: هدف از برپایی این نمایشگاه فراهم کردن شرایطی است تا حمایت از تولید کنندگان داخلی افزایش یابد و سبب رشد در تجهیزات ورزشی تولید داخل شود و امیدوارم این نمایشگاه به اهدافی که تدوین کرده است، دست یابد.
گشت و گزاری در نمایشگاه شانزدهم تجهیزات ورزشی نشان می دهد که شمار تولیدکنندگان داخلی اندک است و شرکت هایی که محصولات خارجی و عمدتا با مبدا چین را عرضه می کنند، قابل توجه است. در این بین البته برندهایی از کشورهای ایتالیا، آلمان، استرلیا، ترکیه، اسپانیا، هلند، سوییس، فرانسه، هند و روسیه نیز به چشم می خورد.
بر اساس اعلام ستاد برگزاری نمایشگاه شانزدهم تجهیزات ورزشی 132 غرفه شامل انجمن های و فدراسیون ورزشی، شرکت های بازرگانی داخلی و خارجی و تولیدکنندگان تجهیزات ورزشی در کنار 22 نشریه ورزشی در مدت چهار روز تولیدات و محصولات خود را عرضه می کنند.
بررسی ها نشان می دهد که از میان 132 غرفه شانزدهمین نمایشگاه بین المللی ورزش و تجهیزات ورزشی، 42 غرفه به تولیدکنندگان داخلی اختصاص یافته که بیشتر آنها در حوزه تجهیزات پرورش اندام و لباس های ورزشی فعالیت می کنند و 68 غرفه دیگر وارد کننده تجهیزات ورزشی هستند. واردکنندگانی که در این نمایشگاه حضور دارند نیز عمدتا در حوزه لوازم و تجهیزات بدنسازی و پروش اندام و مکمل ها دارویی و پروئتینی فعال هستند و 10 غرفه نیز نمایندگان شرکت های خارجی را تشکیل می دهند.
خبرنگار ایرنا کسب اطلاع کرد که مسئولان برگزاری نمایشگاه به شرکت های تولیدکننده تجهیزات بیلیاردی اجازه حضور در نمایشگاه را ندادند. گفته می شود علت این موضوع شائبه وجود شرط بندی در این رشته ورزشی است.
شانزدهمین نمایشگاه بین المللی ورزشی و تجهیزات ورزشی تا فردا – پنجشنبه – دایر است. غیبت بسیاری از رشته های ورزشی در این نمایشگاه نشان می دهد که برگزارکنندگان این نمایشگاه نتوانستند اهداف اصلی برگزاری این نمایشگاه را برآورده کنند.
«علی اصغر میرزایی» یک تولیدکننده تجهیزات ورزشی در حاشیه این نمایشگاه به خبرنگار ایرنا گفت: متاسفانه هیچ حمایتی از تولیدکنندگان داخلی نمی شود و برخی نهادهای ورزشی نیز حاضر نیستند به موقع تعهدات مالی خود را به تولیدکنندگان انجام دهند.
وی به عنوان نمونه گفت: شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی پس از گذشت دو سال هنوز نتوانسته است تعهدات مالی خود را به شرکت من انجام دهد.
این تولید کننده تجهیزات ورزشی راهکار ارتقا و رشد تولیدات داخلی را در دوری از شعارزدگی دانست و گفت: برای رشد تجهیزات ورزشی ساخت ایران باید بهره وام های بانکی کاهش یابد و برای حمایت از تولیدکننده داخلی در هر بخشی باید کار ریشه ای انجام شود. به گونه ای که تولیدکننده فارغ از دغدغه مالی برای ارتقاء صنعت ملی گام بردارد.
وی با اشاره به اینکه کالای ورزشی تولید ایران می تواند با مشابه خارجی خود رقابت کند، گفت: کالای خارجی از نظر قیمت تا چهار برابر بیشتر از کالای تولید داخل است و می تواند با حمایت از کالای داخلی در اقتصاد مقاومتی نیز موفق بود.
«حسین رمضان زاده» دیگر تولید کننده داخلی تجهیزات ورزشی نیز گفت: تولیدکنندگان داخلی با اندکی حمایت این توان را دارد که حداقل محصولات خود را به کشورهای پیرامونی صادر کنند.
وی مهمترین مشکل تولیدکنندگان داخلی تجهیزات ورزشی را واردات بی رویه محصولات چینی دانست و گفت: محصولات داخلی توان رقابت با محصولات چینی را به دلیل کیفیت پایین و قیمت نازل ندارند.
برای آگاهی از آخرین اخبار ورزش ایران و جهان با کانال ورزشی ایرنا در تلگرام irnavarzesh@ همراه شوید
ورزشی**9029**
گزارش از محمد مهدی موذن** انتشاردهنده:علی خورسندی



انتهای پیام /*










دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *